Loïs Blogt

Pagina's

een dagje hilversum met oma

27-07-2016



 Donderdag 21 juli ging ik met mijn oma naar Hilversum. We hadden een hele gezellige dag daar! Benieuwd naar de foto's en verhalen? Lees dan snel verder!







In een bloedhete auto reden we over de weg in het drukke Hilversum. De tomtom zei dat we rechtsaf moesten slaan. Beduusd keken we om ons heen. Welke rechtsaf? Er waren 2 wegen naast elkaar, dus we moesten kiezen. We kozen de linker rechtsaf. Verkeerde keuze, we moesten omdraaien. Wat onmogelijk was, aangezien het eenrichtingsverkeer was. Zuchtend reden we verder in de nog onbekende stad. We probeerden een aantal wegen, en na heel wat rondrijden en links en rechtsaf slaan waren we aangekomen bij de parkeergarage. Opgelucht stapten we de auto uit, de warme stad in.

 We gingen als eerst maar eens even wat drinken, bij een cafeetje op een terras. Ik bestelde Ice tea, niet wetende dat als je Ice tea besteld er meestal prik in zit.  En ja, daar hou ik dus niet van. Oma had gelukkig een goede truc, je moest er suiker in doen, dan verdween de prik. Gelukkig had ze koffie besteld en daar zat suiker bij. De truc hielp enigszins, en ik dronk mijn glas leeg. Ik maakt nog wat foto's van een leuk koffiebord en een bloemenstruik (zie boven), en we vervolgden onze trip naar Beeld en Geluid, je weet wel: dat gebouw met die blauw-rood-gele ramen. We maakten een heel fijne wandeling langs het spoor en kwamen vervolgens aan.
 Bij het museum vroeg de vrouw achter de kassa of ik ook een CJP pas had, want dan kreeg ik korting. Eeeeeh.... Ik antwoordde dat ik die wel had maar niet bij me. Ze zei dat dat niet zo slim was, en dat ik die pas gewoon standaard bij me moest hebben, net als m'n OV. Dat vond ik ook weer wat overdreven, ik heb die pas al een jaar (gekregen van school) en heb er nog niets mee kunnen doen, dus dan vergeet je het gewoon. Nou ja, we kregen zo'n ring (als je er bent geweest snap je wat ik bedoel ;-)) en liepen naar binnen. Het is echt een leuk museum en zeker een aanrader! Ik heb er niet veel foto's gemaakt, want het is meer een doe museum dan een museum waar je veel foto's maakt.




 Na het museum liepen we dezelfde weg terug, en kwamen langs een ijssalon. Vanwege het warme weer leek het ons leuk om een ijsje te eten, dus zo gezegd zo gedaan. 'Watermeloen en yoghurt amarena graag, in een hoorntje.' De ijscovrouw (heet dat zo?) Schepte 2 bolletjes in een hoorntje, en wat een grote! Je krijgt zeker waar voor je geld bij die ijssalon, dus ook echt een aanrader. Ik weet niet meer hoe die heet, maar hij zat aan een plein tegenover de Dille en Kamille.

 Ik wees naar de overkant. 'Zullen we daar ook nog even heen?'  Oma vond het goed. Wat ik bedoelde? Dille en Kamille! En ze hadden buiten een tafel vol cactussen!!! Aaah I love it. (Nee ik heb geen cactussen gekocht :-|)

 Ik vond het uithangbord van deze brillenzaak zo leuk, en die motor! Het is dat ik geen bril heb, anders... ;-)





Het was zo ongeveer tijd voor het avondeten, en we liepen door de winkelstraten. Ik spotte een Bagels and Beans. Daar wilde ik wel eten! Ik ben echt dol op die keten, in Groningen zit er ook een en daar ga ik maar al te graag heen. We pakten de laatste vrije plek en bekeken de menukaart. 'Oma, mag ik misschien 2 bagels?''Tuurlijk! Het is tenslotte jouw dagje uit.' Toen begon het lastigste: kiezen. Maar gelukkig was ik er snel uit, en we bestelden ons eten. Ik had een wortelbagel met bieslook creamcheese en avocado, en een allesbagel met mozzerella, pijnboompitjes, tomaat en pesto. Oma had een zalm avocado salade en een bagel met boter. Ook hadden we allebei een smoothie.













 De foto hierboven is trouwens van de parasol waar we onder zaten, hoe leuk!

_______________


We hadden een hele gezellige en leuk dag in Hilversum! Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden. Het is eens een keer wat anders, zo in verhaalvorm. Zijn jullie wel eens in Hilversum geweest?

X Loïs

PS: De komende 3 weken zullen er geen artikelen online komen op mijn blog. Dit i.v.m. vakantie. Maar daarna ben ik terug en heb ik heel veel mooie foto's voor jullie!

2 opmerkingen:

  1. Hey Loïs! Wat een leuke blog heb jij!!
    Ik blog ook een beetje over creatieve dingen!!
    XXX Lotte
    Ps. Ik heb ook een blog: www.loveyoualotte.blogspot.com ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zal eens een kijkje op je blog gaan nemen ;-)

      Verwijderen