Loïs Blogt

Pagina's

3 makkelijke diy's voor in huis

09-07-2016




Hey allemaal!  Het is weer bijna vakantie, en waar heb je in de vakantie alle tijd voor? Juist: DIY's. Ik laat jullie vandaag 3 makkelijke DIY's zien, die iedereen kan doen. Benieuwd? Lees maar snel verder!



DIY 1

Wat heb je nodig?
- Een (oude doos)
- Zelfklevend papier (die van mij komt van de Sostrene Grene)
- Potlood
- Schaar

Hoe maak je het?

Teken de vorm van de deksel over op de achterkant van het papier. Hou ook rekening met de zijkanten, of je die ook wilt bekleden. Knip vervolgens de vorm uit.



Nu kan je de doos gaan bekleden. Haal het achterkantje (heet dat zo ;-)) van het papier eraf en plak het op de doos. Let op dat er gaan lucht tussen gaat zitten! Anders moet je het overnieuw doen (wat bij mij eerst het geval was haha)

Tada! Je doos is klaar. Hoe leuk zijn die cactussen?!

Het is leuk om de doos in combinatie van een andere doos of kist ergens neer te zetten. De houten kist die je op de foto ziet heb ik gekregen bij de winactie van FOLK conceptstore.

DIY 2

Wat heb je nodig?
- Een stuk underlayment
- Plakletters van Vtwonen

Hoe maak je het?
Zoek als eerst een leuke quote op op Pinterest (volgen jullie mij al?). Ik wilde de tekst "always look on the bright side of life" gebruiken, maar door de washi tape truc (zie onder) kwam ik erachter dat dat niet pastte... Ik heb uiteindelijk de quote "Hoera het is vandaag" gebruikt, ook leuk toch?

Om te zorgen dat alles erop past kan je met washi tape aangeven waar de letters komen, en zo zorg je ervoor dat je er niet later achter komt dat het net niet past, want dat is zonde ;-) Nu kan je de letters erop plakken!



Klaar! Ik heb ervoor gekozen om sommige letters als hoofdletters te doen en sommige als kleine letters, wat een speelser effect geeft.

DIY 3
 In deze DIY gaan we de zijkant van dit IKEA kastje versieren!

Wat heb je nodig?
- Krijtbord pakpapier (deze is van de Hema)
- Schaar
- Potlood
- Krijtbord stift
- Washitape (waar is die nou gebleven?)

Hoe maak je het?
Knip een groot stuk van het papier af, en houd die vervolgens voor het kastje zodat je kan zien hoe groot het papier precies moet worden. Teken dit op de achterkant en knip het vervolgens uit. Plak het papier op het kastje met washitape, zodat het kastje niet beschadigd. Nu kunnen we gaan versieren!

Het kastje is van metaal, dus het leek mij leuk om er met magneetjes kaarten op te doen. Maar nou had ik geen leuke magneetjes meer in huis! Die maken we dus ook zelf.

Ik doorzocht het huis en vond uiteindelijk deze 2 alfabet dieren magneten. Ik vind de vorm wel leuk maar de opdruk niet, dus daar gaan we verandering in brengen!

Ik had nog zelfklevend papier van de eerste DIY, dus ik trok de vorm van de magneetjes daarop over en plakte het erop.

Veel leuker toch?
Ik schreef met de krijtstift een leuke tekst op het kastje en plakte er met de magneetjes 2 kaarten van Vtwonen (die zaten ooit bij het tijdschrift) op.


Ik hoop dat jullie de DIY's leuk vonden en nu ook weten dat ze ook bij mij wel eens mis gaan ;-) Maar mijn tip is dan is: geef niet op! Dan lukt het vanzelf een keer :-)

X Loïs

4 opmerkingen: