Loïs Blogt

Pagina's

mijn schoolspullen en 7 diy schriften

28-08-2016

Hey allemaal! Hier ben ik dan eindelijk weer, na een maand geen artikelen. Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Daarover binnenkort meer. Nu moeten we er als eerst maar eens aan gaan geloven dat school weer gaat beginnen. Helaas kunnen we daar niks aan veranderen, maar we kunnen school wel leuker maken! Door leuke schriften bijvoorbeeld. Ik laat in dit artikel 7 DIY schriften zien. Kijk je mee?

By the way: dit artikel is NIET gesponsord door Hema, al lijkt dat wel zo ;-)



Mijn etui-inhoud: Pennen, markeerstiften, gummetjes en een schaar. En niet te vergeten potloden, alleen staan die niet op de foto. Alles komt van de Hema (Hema-fan in the house hier).


Mijn agenda! Hij komt van NSMBL. Aan de binnenkant is ie mooi strak vormgegeven, en bij elke week staat een foto. Ook staan er recepten, hotspots en fashiontips in. Een aanrader!



Schriften
Ik kocht 7 schriften bij de Hema, allemaal heel basic. Deze gaan we dus pimpen!

Frans schrift
Ik koos er bij mijn schriften voor om op de voorkant iets te doen wat bij het vak paste. Bij mijn Frans schrift heb ik dus een eiffeltorentje getekend, wat makkelijker is dan het lijkt (tenminste, dat vond ik ;-)) . Aan de zijkant een tapeje van de hema, deze hebben ze niet meer in de collectie.

Duits schrift
Voor Duits kon ik eerst niks bedenken, maar uiteindelijk kwam ik op deze takjes door het Zwarte Woud. Voor een speels effect maakte ik 1 takje zilver met een zilveren pen. Aan de zijkant zilveren tape van hema.

Wiskunde schrift
Ik kocht een ringband - ruitjesschrift voor wiskunde (jawel, alweer bij Hema ;-)) maar o wat een saaie voorkant! Ik had nog ergens zelfklevend folie liggen van de Sostrene Grene, en daar beplakte ik het schrift mee. Tip: Plak eerst een wit papiertje op het schrift, anders schijnt het door!

Engels schrift
Bij Engeland dacht ik meteen aan thee, dus ik tekende een theekopje met een Engelse vlag op de voorkant. Aan de zijkant weer een tapeje van de Hema.

Biologie en natuur/scheikunde schrift
Zoals jullie misschien wel weten ben ik dol op planten en cactussen, dus een cactusschrift kon natuurlijk niet ontbreken in mijn back 2 school collectie ;-) Ik kleurde de cactus in met verf.

Nederlands schrift 
Als er íets is wat leuk is om te tekenen zijn dat wel grachtenpandjes! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Dus mijn Nederlands schrift shined met 3 te cute grachtenpandjes.

Aardrijkskunde schrift  
Aardrijkskunde is mijn lievelingsvak, dus ik besloot dit schrift get allermooist te maken. Voor dit vak hebben we een a4 schrift nodig bij ons op school, dus ik kon er lekker op los tekenen. De luchtballon en wolkjes tekende ik met nagellak, een handige oplossing voor als je wel nagellak hebt maar geen verf. Maar ik zou het wel buiten doen, anders ruikt heel de kamer naar nagellak ;-)

-------------------------------------

Dit zijn mijn schoolspullen en schriften! Ik wens jullie allemaal een heel fijn schooljaar toe, en mocht jij nou geïnspireerd zijn door deze 7 diy schriften? Post dan je foto op Instagram en tag mij erin, vind ik superleuk :-)

X Loïs

2 opmerkingen:

  1. Superleuk allemaal! En heel erg creatief!!
    En die met de cactus is natuurlijk mijn favoriet!;-)
    XXX Lotte

    BeantwoordenVerwijderen