Loïs Blogt

Pagina's

een kaartenwand maken, hoe doe je dat?

03-10-2016




Hey allemaal! Vandaag weer een nieuw artikel voor jullie. Zoals ik de vorige keer al zei komen er de
komende tijd wat minder artikelen online, vanwege school. Als het mogelijk was zou ik dagelijks bloggen maar helaas is dat niet mogelijk :-( Maar gelukkig heb ik nu even tijd! Ik laat jullie deze keer zien hoe je een kaartenwand moet maken. Want zoals jullie misschien wel weten heb ik heel wat kaarten ;-) Ik vind dat altijd heel leuk om hiermee bezig te zijn, en een wandje met fijne quotes maakt je ook altijd heel vrolijk! Kijken jullie mee?





Dit is hoe mijn bureau eruit ziet. Erboven hangen 2 steigerhouten planken, waarvan ook mijn stylingkastje is gemaakt. Zoals je ziet heb ik het bijna helemaal leeg gemaakt, op 3 dingen na. Deze laat ik meestal hangen :-) Mijn kaartenwand verandert voortdurend, rond kerst hangen er leuke kerstige foto's, in de zomer vrolijke prints. En af en toe hangen er gewoon wat random dingen die ik leuk vind, zoals nu :-)

Ik  heb een kistje waar allemaal kaarten in zitten, die ik gebruik om op te hangen, te versturen of voor snailmail. Ik vind het altijd mooi als de kaarten die ik gebruik voor de kaartenwandgoed bij elkaar passen, door een kleurenthema te gebruiken. Ik gebruikte deze keer de kleuren wit, grijs, zwart en groen.
Vervolgens haal je alle kaarten met het kleurenthema uit de doos. En nu komt het lastigste: kiezen!
Ik  heb uiteindelijk deze 7 kaarten gekozen. Als je klaar bent met kiezen kan je de kaarten neerleggen zoals je ze uiteindelijk op wilt hangen.
En  dan als laatste: washitape! Ik gebruikte deze leuke tapejes van de Hema. Deze passen ook alweer perfect in het kleurenthema! Het kan nog wel eens gebeuren dat de kaartjes niet goed blijven hangen, dan kan je voor de stevigheid op de achterkant nog een stukje tape doen. Als dit ook niet werkt kan je de kaart met een punaise vastmaken.

En  dan is dit het eindresultaat! Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden en geïnspireerd zijn om zelf een kaartenwand te maken. Mocht je je trouwens afvragen van welk merk een bepaald kaartje nou is, aarzel dan niet om het te vragen. Tot de volgende keer!

X Loïs

2 opmerkingen: