Loïs Blogt

Pagina's

een dagje zwolle | video & foto's

24-10-2016


Hey allemaal! Afgelopen vrijdag ben ik met mijn moeder in Zwolle wezen shoppen. Het was supergezellig en natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt! Ook heb ik veel gefilmd dus ik heb ook een video voor jullie. Kijk je mee?











Als eerst liepen mijn moeder en ik naar het centrum. Een erg leuke route met mooie oude panden! Mijn moeder liet me ook zien waar ze woonde in haar studententijd. Heel leuk om te zien! Helaas voor jullie laat ik daar geen foto van zien.






Als eerste gingen we naar 'Een soort van winkel'  Hier verkopen ze hele leuke handmade producten van ondernemers.




Een bezoekje aan Loft was natuurlijk ook niet te missen. Ik had er al vaak van gehoord, en het is inderdaad een heel gave winkel! Op de begane grond is zeg maar de echte winkel, dan heb je ook nog de 1e verdieping en de zolder, waar ze een soort van stijlkamers van hebben gemaakt. Heel gaaf!



We hadden tegen die tijd wel dorst gekregen, dus gingen we op zoek naar een leuk koffietentje.  We gingen uiteindelijk naar binnen bij Hier en Daar, een koffietent, wijnbar en gewoon een leuk lunch en drink plekje in 1. De inrichting was heel leuk gedaan, met een muurschildering en allemaal vintage meubels. Ik nam chocolademelk en mijn moeder koffie, en allebei met een stukje carrotcake. Superlekker!






Natuurlijk kon ook een bezoek aan Sostrene Grene niet ontbreken!

We kwamen ook nog Waanders in Broeren tegen, een hele mooie boekhandel gevestigd in een kerk.
Ik  had ook al vaak gehoord over Pistache. En dat is terecht! Een hele mooie en ook vrij grote winkel met van alles en nog wat, kleding, stationery, interieur... Je kan er ook wat drinken en lunchen, maar dat hebben wij niet gedaan.





Nog een paar winkels waar we zijn geweest.





Als laatste gingen we nog lunchen bij 'Bij Hartje Zwolle'. Hier kan je zelf je eigen lunch of ontbijt plank samenstellen, hoe leuk! Mijn moeder en ik namen allebei een broodje carpaccio, frietjes, een champignonsalade en een bakje yoghurt met banaan, walnoot en honing. Het was heel lekker! Na de lunch (die we vrij laat hadden genomen) gingen we weer naar het station, om met de trein terug naar huis te gaan. We hebben een hele leuke dag gehad!


Ik heb ook nog een video gemaakt voor jullie, hier kan je eigenlijk een soort samenvatting zien van onze dag.





Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden! Zijn jullie wel eens in Zwolle geweest?

X Loïs


PS: Als je benieuwd bent wat ik heb gekocht, dan moet je mijn Instagram even in de gaten houden. Daar plaats ik de komende tijd nog wel een foto!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke winkeltjes heb je bezocht! Moet snel ook maar eens naar zwolle gaan!

    Liefs Nathalie 💕

    BeantwoordenVerwijderen