Loïs Blogt

Pagina's

mijn favoriete zomer gerecht | geïllustreerd recept

04-09-2016


Hey allemaal! Ja ik weet het, school is weer begonnen en de zomer is ver te zoeken vandaag (hier
tenminste wel), maar ik wil het liefst nog even in de vakantie - mood blijven. Dus vandaag deel ik
mijn favoriete zomer gerecht. Ahhh ik kan hier wel 5 borden van eten! Ik heb dit recept op vakantie ook geïllustreerd, dus lees snel verder!



Zomerbolognese
Zo heet dit gerecht, zomerser kan toch niet?! Disclaimer: dit recept is bedacht door de geniale koks van Albert Heijn. Helaas niet door mij dus ;-) Wel heb ik na alle keren dat ik dit recept heb gemaakt wat eigen aanpassingen toegevoegd, wat het volgens mij nog lekkerder maakt of gewoon goedkoper is.

Wat heb je nodig?


150 g bospeen (meer mag)
150 g bleekselderij (meer mag)
1 rode ui
500 g kleine tomaatjes 
1 teen knoflook
200 g spekreepjes (meer mag)
1 tl gedroogde tijm
250 g spaghetti
1 el witte wijn

Hoe maak je het?

1. Schil de wortel en bleekselderij, snij het. Halveer daarna de tomaten. Snipper de ui.
2. Blender de helft van de tomaten en de knoflook tot een saus.
3. Bak de spekreepjes is een koekenpan knapperig, schep uit de pan en laat uilekken op keukenpapier. Laat de bakolie in de pan.
4. Bak de wortel, bleekselderij en tijm 6 minuten op hoog vuur in dezelfde pan. Voeg als je dat wil wat peper en zout toe. Kook ondertussen de spaghetti.
5. Doe de tomatensaus en de wijn bij het bospeen-bleekselderijmengsel, en laat 1 minuut zachtjes koken. Giet de spaghetti af en doe samen met de spekreepjes en de rest van de tomaten door de saus.

Bon appetit!

Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden, en laat je het weten als je dit recept ook gaat proberen? Het is echt de moeite waard!

X Loïs

2 opmerkingen:

  1. hmmm ziet er heerlijk uit!
    en super leuk die illustraties van de ingrediënten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Het is inderdaad echt heel lekker, zeker het proberen waard!

      Verwijderen