Loïs Blogt

Pagina's

france 2016 | de foto's

30-08-2016


Hey allemaal! Hier is het tweede artikel uit de France 2016 serie voor jullie. O trouwens, dat had ik nog helemaal niet verteld! Ik ga mijn vakantie laten zien in 4 artikelen, het eerste artikel is een video (hebben jullie al gezien), de tweede zijn de foto's (dit artikel dus), de derde mijn favoriete zomerrecept en als laatste mijn vakantiedagboek. Hoop dat jullie het leuk vinden! Maar nu eerst de foto's dus. Ik heb op vakantie ruim 400 foto's gemaakt, echt niet normaal. En die ga ik echt niet allemaal laten zien, dat wordt te veel. Ik heb de leukste, mooiste en belangrijkste foto's er voor jullie uitgepikt. Benieuwd? Lees dan snel verder!




De  heenreis deden we in 2 keer. Halverwege overnachtten we in een hotel iets onder Parijs. Daar hadden we een leuk uitzicht, met aan de rechterkant dit...



....En recht voor ons dit! Dit was de zonsopgang, we moesten vroeg opstaan dus we konden de zonsopgang goed meemaken. Zo mooi!

Nu  volgen een aantal sfeerfoto's van rond het huisje. Er waren daar zoveel leuke planten! Deze was mijn favoriet. Staat volgens mij op wel 10 verschillende manieren op de foto ;-).




Beetje artistiek doen. (Hoe charmant die handdoeken op de achtergrond, haha)



Er  waren al bramen! Ehm ja, maar die waren dus nog niet rijp.








Gewoon hoe de zon door de bomen schijnt is al prachtig.

Swimming pool!



Roze lucht! De lucht is hier 's avonds zooo mooi! ('s ochtends vast ook wel, maar dat zie ik nooit door het lange uitslapen ;-))




Nou jongens, nu komt er toch een avontuur. We gingen naar Agen, een stadje ongeveer anderhalf uur rijden vanaf het huisje. Vlakbij de parkeerplaats was een brug, een mooie ook nog eens. Leuk, dachten we, daar gaan we als eerst heen! We kwamen op de brug, het uitzicht was prachtig. Ik schoot wat foto's (die je hierboven dus ziet, toen ging alles nog goed), en we gingen weer terug. Als je de brug af wilde, moest je een trap af of een soort schuin fietspad. Ik dacht: ik kies de snelste route, dus ik nam het schuine fietspad (dom dat ik was). Ik was bijna beneden en toen ging het mis. Het had net geregend, en je raad het al, de laatste meter viel ik keihard. Op m'n onderrug (daar heb ik nu nog steeds last van) en elleboog. Echt waar hoor, ik dacht dat ik doodging van de pijn. We liepen voorzichtig naar de auto, waar mijn ouders besloten dat we maar beter terug konden gaan naar het huisje. Ik wilde niks liever, ik had zoveel pijn. Ik geef jullie één tip: Ga nooit met schuinlopende fietspaadjes naar beneden als het net heeft geregend. Neem de trap.



We besloten (een paar dagen later) om de omgeving maar eens te verkennen door een mooie avondwandeling te maken.


Het begon al donker te worden, en toen we terug bij het huisje waren zagen we de maan.

Daar hebben we die mooie plant weer!


Bloemetjes ♥ Maar goed dat ik ze die dag op de foto had gezet, een paar dagen kwam de grasmaaier namelijk (WAAROM maaien ze dit mooie bloemenveld ooit?! Daar is het veelste mooi voor!)

Dit is zo lekker ☺ (nee, ik weet wat jullie denken. Of dit mijn favoriete zomerrecept is waar binnenkort een artikel over komt. Maar nee, dat gerecht is nóg lekkerder!)

We gingen ter herkansing nog een keer naar Agen, en toen was ik heel blij ☺ En nee, deze keer gingen we NIET naar de brug. Wel zagen we veel andere mooie dingen!




De  hoofdstraat was al erg mooi (zie hierboven), maar ik raad je ook zeker aan om de kleine zijstraatjes te bekijken, die zijn zo schattig en knus!



Dit was dus één van die zijstraatjes, zo leuk!


In  datzelfde straatje gingen we lekker een ijsje eten (het was behoorlijk heet). Ik had cassis cream en chocola. Yummie! Er stonden ook hele schattige bloemetjes op tafel.



De ijscozaak waar we een ijsje aten was tegelijk ook een lunchroom / koffiezaak. En oh, wat was het leuk ingericht! Het heet Quarts, en is zeker aan te raden als je in Agen bent.







We gingen ook ook nog naar een hele leuke woonwinkel (wel met een zeurend broertje die klaagde dat we er veel te lang bleven), Maisons du monde. En natuurlijk kon ik niet met lege handen naar huis gaan ;-)




Agen was superleuk! (volgens mij bestaat de helft van dit artikel uit foto's van Agen maar het was daar gewoon zo mooi)

Weer bij het huisje.





We gingen een motorbootje huren!



Onze boot ☺



Heel relaxed...


De  opstartplaats was trouwens heel schattig, een soort bamboebos met een terrasje.


Het  bakkertje waar we elke ochtend naartoe gingen.












Het dorp waar we vlakbij zaten, Puy-l'Évêque. Op de laatste dag zijn we hier geweest.

En toen gingen we weer terug naar huis. Het was een hele fijne vakantie, en ik vond het heel jammer dat ie voorbij was. Maar gelukkig is het thuis ook fijn, en kan ik hier weer lekker bloggen! Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden, ik vond het in ieder geval wel superleuk om hem te maken.

X Loïs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten