Loïs Blogt

Pagina's

FOTOGRAFIE | HEMA MACRO LENS

29-11-2015

Gisteren kreeg ik een cadeautje (wij vieren nog steeds sinterklaas) en daar zaten 3 lenzen in (niet die voor je ogen hoor ;-)). Een fish-eye lens en een 2 in 1 macrolens en 0,67 x wide lens. Ik vond het eerst een beetje raar dat ik lenzen kreeg, ik fotografeer namelijk met mijn mobiel. Toen zag ik op de achterkant dat je het op je smartphone moest bevestigen, en begonnen mijn handen te jeuken om aan de slag te gaan.





Eerst gingen we naar opa en oma dus ik kon nog niet meteen aan de slag. Terug van opa en oma (waar ik een overheerlijke chocoladeletter kreeg, mmmm) gingen mijn vader en ik aan de slag. Mijn mobiel heeft geen magnetische achterkant (zijn er überhaupt wel smartphones die dat hebben?) dus er moest een ringetje op geplakt worden die wél magnetisch was. Maar toen kwam het volgende probleem: hij wilde niet plakken (het ringetje)! Zelfs dubbelzijdig duct tape bleef niet zitten! Na heel veel probeersels kwam mijn vader met het idee om hem eerst op te plakken met dubbelzijdig duct tape en daarna plakband eroverheen. En dat werkte! Dus ik kon eindelijk aan de slag.

De foto's die je hier ziet zijn allemaal met de macrolens gemaakt. De andere 2 zijn buiten het leukst. En het regende. Dus hierbij alleen maar dingen van heel dichtbij. Veel plezier met kijken!
Dit plantje is in het echt maar 5 millimeter!



Een oude platenspeler



Dat randjes van bladeren zo mooi konden zijn ;-)


Nerven van een blaadje



Je ziet zelfs die mini haartjes op dit blad zitten!


Koffiebonen (ik lust geen koffie, maar die bonen zijn wel fotogeniek :-))



Lego fietsje, die dingen zijn echt geinig

Een plusje van mijn HEMA plusjes kussen + + +



Vetplantje! I ♥ vetplantjes

Een blad (volgens mij is het meer een stekel) van een vetplantje

Dit zijn geen tulpen, maar mini bloemetjes op een vetplantje.

Hout van heel dichtbij

Dat waren de foto's, ik hoop dat jullie geïnspireerd zijn om zelf aan de slag te gaan! En die lenzen zijn ook nog eens een goed idee om voor de Sint te vragen ;-). Hebben jullie ook zo'n lens voor je smartphone?

xxx Loïs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten