Loïs Blogt

Pagina's

10 tips voor beginnende bloggers | collab met hi there beauty

16-04-2016


Hey allemaal!  vandaag weer een nieuw artikel voor jullie, en niet zomaar 1! Samen met Yente van Hi There Beauty (die ook een hele leuke blog heeft!) heb ik 10 tips bedacht voor beginnende bloggers. Toen ik net was begonnen met bloggen zoek ik me suf naar dit soort tips, ik kon ze nergens vinden! Dus speciaal voor alle (beginnende) bloggers onder ons, lees snel verder!



5 tips kan je op mijn blog vinden, en de andere 5 op de blog van Yente. Kijk je mee?



1. Probeer HTML onder de knie te krijgen
HTML zijn codes. Het is handig om dit een beetje onder de knie te krijgen, want hierdoor kan je je website mooi vormgeven. En geloof me: zo lastig als het lijkt is het niet. Er zijn op internet zat tutorials te vinden om het onder de knie te krijgen. Een mooie lay-out is erg belangrijk, want wat zie je als eerste als je een site opzoekt? Juist, de vormgeving. Als daar helemaal geen aandacht aan is besteed klik je sneller weg. Zoek op google naar "html tutorials" of "html tutorials nederlands" en je vind veel how to's.  Er zijn ook een aantal bekende blogs met handige tutorials: Little Keys to Happiness, Annebrittures, en The Budget Life hebben bijvoorbeeld een serie gemaakt met tips.

2. Wees actief op social media
 Dit betekent: promoot je blog op je Instagram account, reageer op andere bloggers en gebruikers, laat weten wanneer je een nieuw artikel hebt gepost, post sowieso elke 4 dagen een foto, blijf actief dus! Mij kan je op Instagram volgen als @loisblogt


3. Be yourself
Doe geen dingen die niet bij jou passen, ookal doen anderen dat wel. Veel bloggers posten bijvoorbeeld ook wel eens een foto van zichzelf. Ik vind dat niet prettig, dus doe ik dat niet. Blog ook alleen over een onderwerp dat jij echt leuk vind, ga niet over b.v. beauty bloggen omdat dat populair is, en jij eigenlijk helemaal niet zo geïnteresseerd bent in make-up. Dit is eigenlijk mijn belangrijkste tip, want wat is de lol van bloggen als je niet jezelf bent?!

4. Heb geduld en geef niet op!
Bezoekers krijgen gaat niet zomaar, je hebt een flinke dosis geduld nodig om dat voor elkaar te krijgen. Ik begon met 0 bezoekers, en dan ook echt 0,0. Ik heb namelijk mijn vriendinnen niet verteld dat ik blog, want dan voelde het voor mij minder vrij. Maar dat terzijde, het belangrijkste is dat je niet opgeeft. Ik blog nu bijna een halfjaar en ik heb: 1714 pageviews in totaal gehad, meer dan 550 volgers op Instagram en 21 volgers op Bloglovin'. En dat alles in 5 maanden! Geef dus vooral niet op en heb geduld, dan gaat het je lukken.

5. Maak goeie foto's
Beeld is heel belangrijk bij bloggen, zorg dus dat je goeie foto's hebt. Je hoeft niet per se een camera te hebben (ik fotografeer op dit moment met mijn mobiel). Zorg ook voor genoeg licht en bewerk je foto's. Apps die ik gebruik: VSCO en Fotor. Volgens mij zijn ze allebei beschikbaar voor Ios en Android.



   Ik hoop dat jullie het een handig artikel vonden! Vergeet ook vooral niet om het artikel van Yente te bekijken. Heb je nog andere vragen of wil jij ook een artikel met mij maken? Je kan mij mailen naar loisblogt@gmail.com of stuur me een privé berichtje op Instagram. Bedankt voor het lezen!

X Loïs

2 opmerkingen: