Loïs Blogt

Pagina's

leuke dingen om te doen in groningen en amsterdam | met amélie

24-04-2016


Hey allemaal! Vandaag hebben Amélie en ik weer een nieuw artikel voor jullie. En dat is er niet zomaar 1: hij gaat namelijk over leuke dingen die je kan doen in Groningen en Amsterdam als je niet weg gaat deze zomer. Maar ook op andere momenten zijn het hele leuke dingen om te doen. Kijken jullie mee?

Op deze foto hierboven ben ik trouwens heel trots ;-)

LOÏS

(Bijna) al deze foto's zijn gemaakt in het Noorderplantsoen in Groningen, samen met mijn beste vriendin. Special thanks to her voor het lokken van eendjes (en ganzen, haha ;-)) en de gezellige middag!



Ga eendjes voeren
Mijn vriendin en ik gingen ook eendjes voeren, wat supergrappig was. Zij lokte de eenden met oud brood en ik maakte de foto's. In het Noorderplantsoen zijn alle dieren heel tam, dus je kan heel dichtbij komen. WAARSCHUWING: voer GEEN ganzen! Dan krijg je namelijk een hele kudde van die dieren achter je aan (en geloof me, dat is vreselijk irritant, en ook een beetje eng ;-))


Picknicken
Als het lekker weer is (en dat is in de zomer meestal wel het geval) is het een goed idee om te gaan picknicken. Roep je vriendin(nen) en ga lekker kokkerellen voor de picknick, denk aan smoothies, ijs, salades... Doe vervolgens alles in een mand (vergeet ook vooral een kleed niet) en jullie gezellige middag kan beginnen!




Hou een fotoshoot
Het fijne aan de zomer is dat alle planten volop in bloei staan, en dat is perfect voor een fotoshoot! Kies een leuke locatie, vraag een vriendin mee en let's shoot! Dit heb ik voor de foto's van dit artikel ook gedaan. Leuke dag gegarandeerd!


 (ja, de foto hierboven is van een ander artikel)
 Go shopping
Altijd leuk: lekker winkelen. Shoppen voor gevorderden: bij elke winkel een foto maken en een cadeaupapiertje vragen. Dan kan je de dag erna een leuk plakboek maken met alle foto's en papiertjes!


AMÉLIE

Nou Amsterdam staat natuurlijk bekend om haar winkels. Maar ga eens voor de andere soort winkels. Niet de Zara, H&M, en de Bershka, die heb je toch overal? Wat ik aan zou raden is een vintage winkel tour. Zoek unieke items voor een spotprijs in deze gezellige winkels van Amsterdam. Ga die sale bakken door en vind jouw favoriete shortje die niemand anders heeft. Natuurlijk zal niet alles in de smaak vallen, maar als je iets hebt gevonden, dan heb je zo een voldaan gevoel dat die tijden zoeken niets meer uitmaakt. Hier een paar tips;
1 de Episode (zij hebben meerdere filialen, kijk op de site voor meer informatie)
2 Kiloshop, in deze winkel worden de kleren gewogen en basis van het gewicht wordt de prijs bepaald. (zij hebben meerdere filialen, kijk op de site voor meer informatie)

3 Rumors vintage


Ook is de ij-hallen een geweldige plek om unieke dingen te scoren. Zwerf door de kraampjes opzoek naar platen, strips, kleding, servies, posters en nog veel meer. En alles voor een onwijs goedkope prijs. Ook kun je daarna nog goed rondkijken op de artistieke NDSM-werf.

Hotspots in Amsterdam zijn overal te vinden. Ga een lekker stukje taart met een kopje koffie eten in de hippe tenten van Amsterdam.  Schiet wat plaatjes voor instagram. En klets een beetje bij met je vriend(in).
Een paar tipjes zijn;
1 Coffee & coconuts
2 de Koffiesalon
3 Wildernis Amsterdam (hier kun je alleen koffie of thee drinken, want dit is eigenlijk een planten winkel. Maar dan kun je ook gelijk in deze leuke winkel rond kijken.


De hoeveelheid leuke musea in Amsterdam is enorm. Nee geen stomme saaie musea, maar mooie interessante musea.
Loop door de grote zalen en bekijk de kunstwerken aandachtig, want die zal je niet vaak terug zien!
Een paar interessante musea zijn;
1 het Foam museum, Foto museum Amsterdam. Dit museum biedt mooie ouderwetse foto exposities, met veel informatie erbij. Dit museum is super leuk als je van vintage en de 19e eeuw houdt.
2 Rijksmuseum. Ja, deze had je wel zien aankomen. Maar ik meen het, het Rijksmuseum is echt een goed museum met mooie werken. Take a look.
3 het Stedelijk museum.  Dit mooie moderne museum heeft gekke exposities. Het moet wel een beetje je ding zijn, maar als het je ding is, zal je het geweldig vinden. Ook in dit mooie gebouw kun je goed foto's maken


We willen jullie nog een hele fijne en plezierige vakantie wensen. En als het slecht weer wordt dan heb je altijd nog een film avond als back-up! ;)


Veel liefs Loïs en Amélie

1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's en leuke ideeën! Ik ben nog nooit in Groningen geweest dus ik hoop dat mijn moeder het een leuk idee vind om daar een keer naartoe te gaan ;). Die winkels in Amsterdam ken ik niet, maar als ik er weer een keer kom zal ik er zeker bij een paar langsgaan! X

    BeantwoordenVerwijderen