Loïs Blogt

Pagina's

favo shops met amélie

18-01-2016


Heyy! Deze keer even iets anders: namelijk een blogpost met Amélie (www.ameliee.nl). We hebben allebei 2 leuke winkels uitgezocht in Groningen en Amsterdam, die we zeker de moeite waard vinden om met jullie te delen. En we zijn ook op zoek naar een blogger uit het zuiden van Nederland! Nieuwsgierig? Klik dan snel op "Read more"

(foto hierboven: American Today) Eerst laat ik mijn twee favoriete winkels in Groningen zien, en daarna Amélie twee in Amsterdam.


AMERICA TODAY

Laatst, op een koude dag, keek ik in mijn kledingkast of er nog truien waren. Gelukkig wel, maar het waren er nog maar 2, en dat is veel te weinig voor mij als koukleum. Van een kennis kreeg ik de tip om naar America Today te gaan, wat ik toen dus maar deed. En wat een fijne winkel! Ik was er nog nooit geweest, omdat ik nog maar sinds kort de kleinste maat van volwassen kleding pas, maar nu wel dus. Ze hebben er echt geweldige truien. En ook leuke blousejes, broeken en shirts natuurlijk.





FOLK CONCEPTSTORE

FOLK is een lifestyle winkel, die ik ontdekte toen ik naar school reed (ik rij daar altijd langs). Ik vond de winkel er al heel leuk uitzien, maar helaas had ik toen geen tijd om hem te bekijken. In het weekend ging ik er eens even kijken, en wat een geweldige winkel! Ze verkopen spullen van Groningse ontwerpers, maar ook van bekende merken zoals HAY. Wat je er kan vinden: kleding, washitape, plantjes, plantenpotten, kaarten, kleding, interieur en nog veel meer! Echt de moeite waard om eens te gaan kijken.


________________________________________________________________________________

Amélie
Mijn eerste winkel die ik heb gekozen is Episode, een hele leuke tweede hands kleding winkel. Met goeie merken voor een goedkope prijs zoals Levi's. Ik heb deze winkel gevonden door mijn vriendin Fenne, want wij zijn een beetje verslaafd geworden aan tweedehands kleding winkels.
Nou moet ik wel zeggen dat Episode de kleding soms wat aanpast en dat maakt dat de kleding ook wat duurder is. Maar meestal zijn het dus wel goede merken die normaal veel duurder zouden zijn. Episode past overigens niet alle kleding in hun winkel aan.
Helaas zie je dat ik maar 1 foto van de winkel heb, dit komt doordat de winkel nogal druk was op de dag dat ik er was :). Daardoor was het steeds zo dat als ik een foto nam dat iemand net weer er op stond en ik kan geen foto's plaatsen met andere mensen er op zonder toestemming. Even voor de duidelijkheid dit was een dag dat er sale was, dus de winkel is niet altijd zo druk.

De tweede winkel die ik heb is Wildernis. Een planten winkel, maar ze hebben ook andere leuke dingen zoals, potjes, gereedschap (voor tuinieren), kaarten, gieters, theelicht houders etc. Ik heb de winkel ontdekt door Chantal (www.blamethefireworks.com). Maar de winkel bleek heel dicht bij mijn huis te zitten dus ik nam een kijkje. Echt een heleeee leuke (instagram waardige :) winkel, waar je ook nog eens een goeie kop koffie kan drinken. Ben je in Amsterdam dan zou ik je absoluut aanraden om naar deze winkel te gaan. !!!1 ding maandag is -ie dicht (ik kwam maandag om foto's te maken, maar ik had de openingstijden beter moeten bekijken





 _______________________________________________________________________________

We zijn van plan om elke maand/2 maanden een artikel samen te maken. Maar we hebben een probleem, Amélie en ik wonen allebei in het noorden van Nederland, dus onze zuidelijke lezers hebben niet zoveel aan ons artikel.
Dus daarom hierbij: 
Ben jij een blogger/ iemand die wil beginnen met bloggen en woon jij in een andere stad dan Amsterdam/ Groningen? Wij hebben je nodig! Als je mee wil doen met ons maandelijkse artikel stuur dan een mail naar loisblogt@gmail.com en contact@ameliee.nl met daarin
- Je naam
- Je leeftijd
- Je ervaring (geen zorgen! Iedereen mag meedoen)
- De plaatsnaam of provincie waar je woont
We hopen dat je meedoet!

X Loïs en Amélie





2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel! Folk is ook een hele gave winkel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks! Folk is idd een hele gave winkel, zou er wel in willen wonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen